Kuznia

Kuźnia to strona o projekcie MF


#16 2013-01-25 11:18:20

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: Alchemia

Moim zdaniem 3 mikstury dla jednej jednostki to maks nawet jeśli każda jest inna. Jeśli mikstury będą do użycia i na mapie i na polu walki czym będą się różnić od zaklęć?
Trzeba gruntownie przemyśleć całość tak by ten system nie był tylko marną kopią zaklęć.

Offline

#17 2013-01-25 16:46:56

Mosqua

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 147
Punktów :   

Re: Alchemia

A może zrobić jak z artefaktami jednostkowymi w WoGu? Tyle, że zamiast stały efekt to tylko na jedną walkę.

Offline

#18 2013-01-25 18:43:50

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: Alchemia

Gdyby były używane automatycznie na początku walki to można było by z nich wypstrykać herosa atakując najpierw słabszym bohaterem. Moim zdaniem musi być jakaś opcja ich używania.

Offline

#19 2013-01-25 20:23:15

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: Alchemia

Brzytwa Ockhama.

Niech mikstury będą najzwyczajniej w świecie jednorazowymi artefaktami działającymi na bohatera. W takim przypadku działałyby one po wciśnięciu ich do ekwipunku w miejscu różności i znikałyby albo po najbliższej walce (jeśli są to mikstury bojowe), albo w następnej lub po paru turach (jeśli są to mikstury podróżne). Zachowalibyśmy wtedy prostotę przy wprowadzeniu świeżości i przydatności, nie zmieniając przy tym zasad gry. Przy okazji dawałoby to pole do popisu przy balansie - w końcu po AB i SoD przyszedłby czas na artefakty stosunkowo słabe acz tanie zamiast kolejnych reliktów i zestawów.

Jeżeli pomysł wymaga zbytniego kombinowania - nie wprowadzajmy go. Artefakty specjalnie dla jednostek są po prostu złe i nieprzemyślane, tak samo jak doświadczenie jednostek w WoG-u. Zamiast pakować w bohatera oraz jego umiejętności, dajemy konkretnym oddziałom nowe statystyki a nawet zdolności specjalne, które mogą kompletnie zrujnować grę. Nie bez powodu seria nazywa się Heroes of Might and Magic.


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#20 2013-01-25 21:02:55

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: Alchemia

Działanie tylko na bohatera to pomysł dobry aczkolwiek automatyczne użycie ich przy najbliższej bitwie to już pomysł marny z przyczyn omówionych wyżej.

Co do doświadczenia to sam jestem jego przeciwnikiem jednak co do artefaktów dla jednostek już nie. Owszem obecny system artefaktów jest marny ale sam pomysł zdaje mi się ciekawy.

Offline

#21 2013-01-25 21:24:17

Warmonger

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-12-08
Posty: 19
Punktów :   

Re: Alchemia

Doświadczenie w WoGu jest zbyt potężne i na dodatek niezbalansowane, jednostki dostają zbyt dużo specjalnych umiejętności i szybkości.

Jednak gdyby ograniczyć efekty do jednego artefaktu, sprawa wyglądałaby całkiem ciekawie. Po pierwsze, gracz sam musiałby zdecydować, którego artefaktu i na jakiej jednostce użyć, co dodaje grze więcej głębi. Po drugie, dostępne artefakty dla wszystkich frakcji byłyby takie same. Po trzecie, artefakty są ze swej natury losowe i dość rzadkie, więc wyposażenie całej armii nie byłoby wcale takie proste

Ale to tylko dygresja, miało być o alchemii Podoba mi się pomysł tworzenia mikstur jednorazowego użytku. Ale trzeba to zbalansować tak, aby tworzenie mikstur było względnie łatwe i opłacalne ekonomicznie, a same mikstury występowały w grze w dużej ilości. Inaczej nikt nie będzie zaprzątał sobie nimi głowy.

Offline

#22 2013-01-25 21:30:21

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: Alchemia

automatyczne użycie ich przy najbliższej bitwie to już pomysł marny z przyczyn omówionych wyżej.

A skąd masz wiedzieć, że akurat ten bohater ma przy sobie mikstury?

gracz sam musiałby zdecydować, którego artefaktu i na jakiej jednostce użyć, co dodaje grze więcej głębi.

Pytanie czy ta głębia wyszłaby grze faktycznie na dobre. Przestałby się wtedy liczyć dobór jednostek w armii oraz sam bohater, a wiele starć ograniczałoby się do tego, którego artefaktu użyć w tej bitwie, a który lepiej zostawić na następne starcie. Byłaby to dość poważna zmiana, która mogłaby skończyć jako ciekawostka, a nie faktyczne urozmaicenie gry.

artefakty są ze swej natury losowe i dość rzadkie

Tylko te potężniejsze. Cały zestaw potężnych artefaktów zaś byłby nudny.

Podoba mi się pomysł tworzenia mikstur jednorazowego użytku. Ale trzeba to zbalansować tak, aby tworzenie mikstur było względnie łatwe i opłacalne ekonomicznie, a same mikstury występowały w grze w dużej ilości.

Może dać nowy rodzaj artefaktów (technicznie mniej wartościowy od skarbów), który zdobywa się masowo (po 2-3) i za darmo (zwykle, mogą być jakieś lokacje sprzedające mikstury w większych liczbach)?

Ostatnio edytowany przez Hobbit (2013-01-25 21:40:58)


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#23 2013-01-25 21:34:04

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: Alchemia

Nie chodzi tu nawet o taktykę pozbawiania przeciwnika mikstur (choć taka przy większych starciach też mogła by mieć miejsce np dwukrotny atak w ciągu jednej tury a bo czemu nie) a o głupi przypadek przez który stracić możemy miksturę.

Zresztą wydaje mi się takie rozwiązanie zbyt mało profesjonalne. To tak jak wchodzenie do panelu doświadczenia jednostek w wog-u, niby wszystko jest ok no bo przecież się da ale w sumie mogło by to się robić jakoś lepiej.

Offline

#24 2013-01-25 21:43:24

Hobbit

GKH TEAM

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 156
Punktów :   

Re: Alchemia

Nie chodzi tu nawet o taktykę pozbawiania przeciwnika mikstur (choć taka przy większych starciach też mogła by mieć miejsce np dwukrotny atak w ciągu jednej tury a bo czemu nie) a o głupi przypadek przez który stracić możemy miksturę.

Taka sama losowość jak wysokie morale i szczęście neutralnego stwora - zdarza się, przykro nam.

Zresztą wydaje mi się takie rozwiązanie zbyt mało profesjonalne.

Wierz mi, skomplikowane =/= profesjonalne. Zwykle lepiej jest darować sobie dodatkowe okna i przyciski, a zamiast tego zautomatyzować wszystko tak, by gracz nie musiał za dużo klikać.


IMMA CORMORANT BITCHES

Offline

#25 2013-01-25 21:50:19

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: Alchemia

Ok zgadzam się, że nie chodzi o nadmiar klikania, ale zajmowanie miksturami slot artefaktów i używanie ich z klucza przy bitwie moim zdaniem nie jest dobrym wyjściem. Moim zdaniem lepiej by było gdyby mikstury można było użyć przez kliknięcie lub też przez księgę czarów.

Może to pewne skomplikowanie, ale lubię mieć wpływ na to czy mój artefakt znika czy nie;p Ot takie dziwactwo.

Pewnym sensownym wyjściem było by używanie mikstur na mapie przygód. Powiedzmy, że niektóre mogły by działać przez tydzień, albo też do następnej bitwy. Efekt jest taki sam jak przy Twojej propozycji ale dla mnie to bardziej przejrzyste.

Podoba mi się pomysł z lokalizacjami sprzedającymi mikstury.

Chodzi mi też po głowie możliwość ich tworzenia tak jak to było w serii MM

Offline

#26 2013-01-28 10:53:49

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: Alchemia

Widzę że nie poddajecie się łatwo i dalej dyskutujecie na tematy Alchemiczne oraz te związane z wpływami mikstur na bohaterów

Offline

#27 2013-03-06 21:39:19

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: Alchemia

Mikstury można by rozwiązać jako artefakty dla jednostek które znikały by po bitwie. Mogły by one zapewniać stały efekt zaklęcia na konkretny oddział. Myślę, że to najsensowniejsze rozwiązanie wymagające tylko by dany typ artefaktu dla jednostek znikał po bitwie.

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.otssoft.pun.pl www.lifeofnarutorpg.pun.pl www.sbot.pun.pl www.gq.pun.pl www.straz112-998.pun.pl