Kuznia

Kuźnia to strona o projekcie MF


  • Index
  •  » Inne
  •  » Umiejętności jednostek

#1 2013-03-06 21:14:26

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Umiejętności jednostek

To raczej taki mój notesik na pomysły które mogą przydać się w przyszłości. Oczywiście zachęcam do dzielenia się pomysłami. Tak więc jakie umiejętności mogły by się przydać w homm

Kontratak przed atakiem. Można by to także uwarunkować, że działa tylko gdy jednostka się broni.
Aury czyli coś jak u jednorożca tylko z innymi efektami. Np obrona przed pociskami.
Obrona czyli coś jak aura tylko działające na jedną sąsiadującą jednostkę, przykładową tą na hexie za jednostką. Przydało by się tarczownikom.
Unik to chyba nie trzeba tłumaczyć
Samozaklęcie z jakąś szansą na takowe rzucane po ataku albo na początku rundy.
Wielokrotny strzał ale z możliwością wybrania innego celu
Strzał i ucieczka strzał z możliwością późniejszego ruchu
Polimorfizm zmiana jednostki w inną
Strzał z ograniczonym zasięgiem na przykład możliwy tylko na 5 pól
Wzmocniony kontratak albo większe obrażenia albo jakiś dodatkowy efekt tylko przy kontrataku
Bonus przy kolejnych atakach z każdym zabitym przeciwnikiem w danej bitwie jednostka ma zwiększane statystyki albo szanse na jakiś dodatkowy efekt
Zwiększenie ruchu na mapie czyli brak kar albo dodatkowe punkty ruchu na konkretnych terenach
Przywoływanie czyli przyzywanie na konkretne pola jednostek wsparcia albo stawianie na nich min
Ochrona jednostka przyjmuje obrażenia z innej jednostki
Aktywacja zaklęcia po śmierci jak na przykład kula ognia co dawało by efekt wybuchających zwłok. Ale opcja masowego zaklęcia na sojuszników jak np szał też mogła by być ciekawa.
Zamiana miejscem z wybranym odziałem wrogim lub przyjaznym
Atak jednostki wchodzącej w zasięg strzału naszej jednostki strzelającej. Było by to automatyczne.
Zmniejszone obrażenia w walce dystansowej czyli coś analogicznego do zmniejszonych obrażeń dla strzelców w walce wręcz. Mogło by to być ciekawe dla niektórych jednostek
Uziemienie jednostek latających na kilka tur, czyli pozbawienie ich lotu. Mogło by to być zrealizowane dzięki zaklęciu.
Pikowanie czyli umiejętność gryfów z homm5. Moim zdaniem ciekawa i można by ją zastosować na przykład dla Death Worm'a gdyby taki kiedyś pojawił się w grze.

Offline

#2 2013-03-07 12:52:29

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: Umiejętności jednostek

Chciał bym zaproponować ciekawe rozwiązanie dla niektórych jednostek Ciężkich i Elitarnych a mianowicie Osłonę działającą podobnie jak w pewnej kultowej grze a przynajmniej na jej podstawie wszystko dokładnie podam poniżej wraz z Jednostkami posiadającymi daną liczbę tych Osłon jak i ich dokładne działanie:

Jednostki Zamku:

Pikinier/Halabardnik - Umiejętność: Osłona:2/2, Zbrojny - Umiejętność: Osłona:4/4, Krzyżowiec - Umiejętność: Osłona:5/5, Kawalerzysta/Czempion - Umiejętność: Osłona:2/2,

Jednostki Nekropolii:

Ożywieniec - Umiejętność: Osłona:2/2, Zombie - Umiejętność: Osłona:3/3, Czarny Rycerz/Upiorny Rycerz - Umiejętność: Osłona:3/3, Mumia - Umiejętność: Osłona:1/1,
Kościany/Upiorny Smok - Umiejętność: Osłona:1/1, <ta jednostka to wyjątek bo nie jest dość silna więc mogła by to troszeczkę nadrobić>, Szkielet/Kościej - Umiejętność: Osłona:2/2

Jednostki Inferno:

Demon - Umiejętność: Osłona:3/3, Rogaty Demon - Umiejętność: Osłona:4/4, Czart/Czarci Lord - Umiejętność: Osłona:2/2,

Jednostki Lochu:

Harpia/Harpia Wiedźma - Umiejętność: Osłona:1/1, Minotaur - Umiejętność: Osłona:3/3, Królewski Minotaur - Umiejętność: Osłona:4/4, Mantykora - Umiejętność: Osłona:1/1, Chimera - Umiejętność: Osłona:2/2,

Jednostki Bastionu:

Centaur - Umiejętność: Osłona:2/2, Centaur Wojownik/Kapitan - Umiejętność: Osłona:3/3, Krasnolud/Krasnolud Wojownik - Umiejętność: Osłona:3/3, Drzewiec/Ent - Umiejętność: Osłona:2/2, Jednorożec/Jednorożec Bojowy - Umiejętność: Osłona:2/2,

Jednostki Cytadeli:

Gnoll/Gnoll Maruder - Umiejętność: Osłona:2/2, Oślizg/Smoczy Oślizg - Umiejętność: Osłona:3/3, Wywierna - Umiejętność: Osłona:1/1, Królewska Wywierna - Umiejętność: Osłona:2/2,

Jednostki Fortecy:

Gargulec/Obsydianowy Gargulec - Umiejętność: Osłona:3/3, Kamienny Golem - Umiejętność: Osłona:3/3, Żelazny/Złoty Golem - Umiejętność: Osłona:4/4, Kryształowy Golem - Umiejętność: Osłona:5/5,

Jednostki Twierdzy:

Wilczy Jeździec - Umiejętność: Osłona:2/2, Wilczy Rycerz - Umiejętność: Osłona:3/3, Ogr/Ogr Szaman - Umiejętność: Osłona:4/4, Cyklop/Król Cyklopów - Umiejętność: Osłona:2/2, Dziczy Jeździec - Umiejętność: Osłona:1/1, Troll - Umiejętność: Osłona:2/2,

Jednostki Portalu Żywiołów:

Żywiołak Ziemi - Umiejętność: Osłona:3/3, Żywiołak Magmy - Umiejętność: Osłona:5/5, Żywiołak Umysłu/Magii - Umiejętność: Osłona:2/2,

Jednostki Neutralne:

Rozbójnik - Umiejętność: Osłona:2/2, Nomad - Umiejętność: Osłona:3/3, Kryształowy Smok - Umiejętność: Osłona:1/1, <ta ostatnia neutralna jednostka dostała Osłonę po to by troszkę utrudnić zadanie temu kto na nią wpadnie;)>.

Teraz przejdziemy do kwestii jak dokładnie ta Osłona będzie działała a dokładnie na jakiej podstawie, a mianowicie zawsze gdy zaatakujemy taką istotę z przypisaną jej ilością Osłony ta jednostka zawsze będzie atakowała przed naszą do puki będzie posiadała pełną ilość Osłony.

Gdy w trakcie bitwy skończy się naszej jednostce lub naszym jednostkom przypisana maksymalna ilość Osłony przykładowo 0/2, w tedy jednostka walczy zwyczajnie tak jak by jej już nie miała/posiadała lecz zawsze przed nową walką nasze jednostki będą zaczynały z maksymalną wartością tej Osłony.

Jest to troszkę nowatorskie rozwiązanie ale jak by spojrzeć na to z drugiej strony ta Osłona pełni aż 2 czy 3 funkcje czyli Obrony, Pierwszej Kontry oraz Blokady ataku przeciwnika <czyli za nim on zaatakuje naszą jednostkę ta wpierw zaatakuje jednostkę która zaatakowała naszą>. Jak to będzie się sprawdzało na jednostki atakujące na odległość bądź Magią otóż podobnie jak w przypadku jednostek Ciężkich i Elitarnych gdy ustawimy naszą jednostkę przy tej atakującej na odległość zadziała to tak samo jak podawałem wyżej czyli nasza jednostka zaatakuje jako pierwsza do puki ma Osłonę jeśli ją utraci w tedy możemy tylko liczyć na Kontratak.

To chyba było by już wszystko co do działania Osłony w trakcie Walki/Bitwy o Miasto i etc. proszę o waszą wypowiedź na ten temat oraz ocenę czy ta umiejętność waszym zdaniem przyda się w grze czy raczej nie za bardzo.

Zapomniałem dodać dla czego tych istot z Osłonami jest wymienionych aż tyle otóż pomyślałem również o Alternatywnych jednostkach które być może w przyszłości należały by do przypisanych Frakcji jak np. Mumia, Rozbójnik, Nomad  czy też Dziczy Jeździec oraz inne istoty które są w planach jako Neutralne, Alternatywne bądź które będą należały do najbliższych nowych Frakcji.

Ostatnio edytowany przez Bistro22 (2013-03-08 12:55:26)

Offline

#3 2013-03-07 13:23:35

Witchking

Administrator

Zarejestrowany: 2012-11-03
Posty: 255
Punktów :   

Re: Umiejętności jednostek

Pomysł z umiejętnością mającą swój limit może być ciekawy. Nie stosował bym jej jednak tak szeroko. Powiedzmy jedna dwie jednostki. Efektem mogło by być zamiast wyprzedzenia kontratakiem np niepodatność na obrażenia przy pierwszym ciosie albo ich zmniejszenie. Limit mógłby być nie na walkę a na rundę bitwy. Oczywiście to zależy od siły samej umiejętności.

Offline

#4 2013-03-07 13:38:25

Bistro22

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 121
Punktów :   

Re: Umiejętności jednostek

Chodziło mi o to że gdy w trakcie bitwy skończy się nam ta Osłona to podczas kolejnej bitwy będzie ona miała już pełną wartość. Limit gra tutaj ważną rolę bo bez niego nie miało by to sensu a Osłona straciła by na wartości dodam też że jest to lub mogła by to być umiejętność wrodzona u niektórych jednostek ze słabymi bonusami lub nie posiadającymi żadnych umiejętności zauważ że niektórym z podanych prze zemnie jednostkom ta Osłona się przyda iż są słabe, nie mają za wielu umiejętności lub gdy któraś z jednostek potrafi blokować kontratak. Gdy np. silna istota jak np. Naga zaatakuje takiego Krasnoluda a ten nie mógł by oddać był by na straconej pozycji ale gdy ma jakąś liczbę tej Osłony to ma szansę uniknąć takiej blokady kontry ze strony przeciwnika i moim zdaniem była by to nowość oraz ciekawym rozwiązaniem przeciwko tym istotom które właśnie powstrzymują kontrę lub są silniejsze od tych które tej Osłony nie posiadają.

Pominąłem tam takie istoty jak:  Ziejące Ogniem Smoki, Ptaki Ognia, Feniksy, Rusałki, Gryfy, Elfy, Kapłani, Gogi i Magogi, Pegazy, Gobliny, Orkowie, Chochliki i Chowańce/Impy, Cerbery, Diabły,Anioły, Tytani, Nagi, Troglodyci oraz Szkielety, Zjawy i inne istoty do których ta umiejętność by nie pasowała iż było by to moim zdaniem przesadą. Wybrana przeze mnie ilość istot była przypadkowa jeśli okaże się że z jakimiś troszkę przesadziłem zmienię to dla tego pozostawiłem to do waszej dyskusji i oceny jeśli popełniłem gdzieś błąd naprawię to.

Ostatnio edytowany przez Bistro22 (2013-03-07 14:15:16)

Offline

  • Index
  •  » Inne
  •  » Umiejętności jednostek

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokeluxus.pun.pl www.hsp.pun.pl www.miasteczko-minecraft.pun.pl www.teleinfo.pun.pl www.tnkserwer.pun.pl