Kuznia

Kuźnia to strona o projekcie MF


  • Index
  •  » Inne
  •  » Nowe Czary do Księgi Zaklęć

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Bistro22
2013-02-02 20:06:19

Ojoj temat widzę utknął w martwym punkcie

Mosqua
2012-12-22 19:19:58

Bardziej mi chodziło o odroczenie utraty strzelca niż bezkarnego atakowania.

Hobbit
2012-12-22 19:15:45

na strzelców (aby uniknąć ciosów)

Zdecydowanie nie, bo po strzale by zdolność znikała. Zresztą - dlatego to nazwałem niewidzialnością, nie zaś nieśmiertelnością. ;P

Mosqua
2012-12-22 19:09:45

Wolniejsze jednostki zazwyczaj mają więcej życia jak te szybsze, więc jako-tako dadzą sobie radę. Czar, jak dla mnie (+ to jak zrozumiałam opis), ma bardziej charakter defensywny (za wyjątkiem jednostek bijących bez kontry), więc akurat na jednostki szybkie, mało wytrzymałe (które są narażone na ataki łuczników) lub na strzelców (aby uniknąć ciosów).

Hobbit
2012-12-22 17:56:45

Niewidzialność pewnie z Disciples 2

Grałem w Disciples 2 mniej niż 10 minut.

Ognista pułapka już istnieje w mieście Forteca

Nie, tam są miny.

Nie prościej byłoby po prostu dać jednostce niewidzialność na 1/2/3 tury w zależności od poziomu zaawansowania?

Wtedy ten czar będzie bezużyteczny dla tych wolniejszych jednostek...

Bistro22
2012-12-22 08:34:36

Co do moich Czarów poprawiłem je wczoraj w miarę możliwości . Ale to co zobaczyłem u Hobbita przekracza wszelkie granice pojęcia Niewidzialność pewnie z Disciples 2,
Ognista pułapka już istnieje w mieście Forteca a dokładnie pod jej murami xD . Raczej nie skrytykuję tego bo każdy pomysł się przyda ale musi mieć jakiś sens w grze, wiem że niektóre moje Czary też są lekko przesadzone ale jak dodałem w poprawce inspirowałem się na tych z Tawerna.biz a przynajmniej na niektórych z nich.
Cytuję - Set : Brzmi zadziwiająco znajomo =P  tak jeśli o to chodzi to pomysł na temat Lodowatego Armageddonu przypomniałeś mi ty tyle że wcześniej planowałem troszkę inaczej go nazwać ale twoja nazwa kompletnie mnie rozwaliła he he więc zrobiłem troszkę dopasowaną do działania tego Czaru i o to co mi wyszło :>

Warmonger
2012-12-21 21:23:06

^Zgodnie z ta formułą, bohater o mocy 30 daje niewidzialność 50 Archaniołom na 40 tur. Nie szalej z potęgami, to raczej niebezpieczna sprawa

Nie prościej byłoby po prostu dać jednostce niewidzialność na 1/2/3 tury w zależności od poziomu zaawansowania?

Hobbit
2012-12-21 18:08:11

Niewidzialność - czas trwania przesadzony.

Faktycznie, ale tylko wobec rusałek i innych szybszych jednostek. Przydałby się jakiś algorytm uwzględniający szybkość i może też liczebność jednostki... Coś jak:

http://i45.tinypic.com/2qs5paw.png

m - moc bohatera
s - szybkość jednostki
p - poziom jednostki
l - liczebność jednostki

W takim przypadku oddział złożony z 49 krzyżowców pod dowodzeniem kleryka z mocą 7 miałby 2 tury na bycie niewidzialnym, zaś takowy złożony z 16 - już 3 tury. Przy tym 49 rusałek przy takiej samej mocy miałoby również 2-3 tury na wykonanie podobnego ruchu (nie jestem pewien w jaki sposób komputer zaokrągla wartości), ale już 49 halabardników - 5 tur. Oczywiście to też jest dość mocne, dlatego przydałby się wysoki koszt w manie... no i kwestia tego, na ile faktycznie byłoby to przydatne.

Ognista pułapka - nadmiernie silny.

Można zmniejszyć "obrażenia" 10 razy (czyli moc*50, moc*75 i moc*100) i miałoby to właściwie większy sens...

Mosqua
2012-12-21 13:30:09

Niewidzialność - czas trwania przesadzony. No np. 7 SP to nie trudne do zdobycia. 3*7=21. Rzuci się na rusałkę i przez 21 tur może sobie swobodnie latać i ranić i mieć w nosie wszystko.
Ognista pułapka - nadmiernie silny. W Disciples to był problem z czarami ofensywnymi na mapie świata, HoMM tego nie doświadczył i lepiej by nie doświadczał.

Hobbit
2012-12-20 20:59:01

To ja teraz sam dam dwa pomysły, które mi przyszły do głowy... Zaznaczam, że konkretne wartości są tymczasowe i do uzgodnienia.

***

Niewidzialność
magia powietrza, poziom II-IV, walka

Jeden nasz oddział jest niewidoczny dla przeciwnika. W trakcie trwania zaklęcia przeciwnik nie może zobaczyć jego ruchów (może jedynie "słyszeć" kroki), nie może też jej zaatakować czy rzucić na niego czaru (wyjątek: zaklęcia masowe, które akurat przypadkiem też tę jednostkę obejmą).

Podstawowy: Jednostka jest niewidzialna przez (3*moc bohatera/poziom jednostki) tur lub aż do ataku i może się poruszać z 1/2 swojej normalnej szybkości.
Zaawansowany: Jednostka jest niewidzialna przez (3*moc bohatera/poziom jednostki) tur lub aż do ataku i może się poruszać z 2/3 swojej normalnej szybkości.
Ekspert: Jednostka jest niewidzialna przez (3*moc bohatera/poziom jednostki) tur lub aż do ataku i może się poruszać ze swoją normalną szybkością.

koszt: 12-20 many

***

Ognista pułapka
magia ognia, poziom IV-V, mapa przygód

Na miejscu bohatera tworzy się jego ognista kopia, pozostająca tu aż do końca gry. Wygląda jak zwykły sprite bohatera i dla gracza ludzkiego na pierwszy rzut oka jest nie do rozpoznania, zaś dla komputerowego jest niewielka szansa na odkrycie mistyfikacji (zależna od poziomu magii rzucającego). W chwili zaatakowania kopii pokazuje się komunikat o jej wybuchnięciu - kopia znika, zaś jednostki atakującego bohatera doznają poważnych strat (podobnych do wiru wodnego).

Podstawowy: Kopia bohatera stoi w miejscu. Przy aktywowaniu zabija jednostki o sumie Fight Value wynoszącej Moc*500 (zaczynając od tych najsłabszych), trafiając przynajmniej jedną jednostkę.
Zaawansowany: Kopia bohatera patroluje teren w promieniu 5 pól, nie atakując nikogo. Przy aktywowaniu zabija jednostki o sumie Fight Value wynoszącej Moc*750 (zaczynając od tych najsłabszych), trafiając przynajmniej jedną jednostkę.
Ekspert: Kopia bohatera patroluje teren w promieniu 10 pól, nie atakując nikogo. Przy aktywowaniu zabija jednostki o sumie Fight Value wynoszącej Moc*1000 (zaczynając od tych najsłabszych), trafiając przynajmniej jedną jednostkę.

koszt: 20-30 many

Mam nadzieję że nie przesadziłem z poszczególnymi wartościami...

Set
2012-12-20 19:15:05

Przyzwanie Armii - Działanie: Przyzywa do Bohatera wybraną ilość armii z najbliższego Miasta

Taki czar już istnieje i można go znaleźć w modzie Master of Puppets

Lodowaty Armageddon <nazwa tymczasowa> - Działanie: Zrzuca deszcz Lodu i Mrozu na pole bitwy raniąc i zamrażając wszystkie znajdujące
się na nim jednostki zadając im 210 pkt. Obrażeń, Koszt many: od 36, Poziom Czaru w Księdze Zaklęć: 5, Kategoria: Magia Wody.

Brzmi zadziwiająco znajomo =P

Hobbit
2012-12-20 18:46:33

Ale ten czar nie rzuca się na polu bitewnym tylko na mapie przygód napisałem to chyba wyraźnie w moim temacie

Masz na myśli regenerację? Jednostki odzyskują wszystkie punkty życia tuż po zakończeniu bitwy.

Bistro22
2012-12-20 18:37:03

Ale ten czar nie rzuca się na polu bitewnym tylko na mapie przygód napisałem to chyba wyraźnie w moim temacie moja droga czar zainspirowany z Disciplesa II ale skoro jest zły to trudno pomyśli się nad czymś innym nie wiem czy ja czy ty i Set coś wykombinujecie lub ktoś zainteresowany tematem ale dzięki za wskazówki

Mosqua
2012-12-20 18:30:44

Wiesz... regeneracja sama w sobie jest przydatna w początkowej fazie gry oraz w koncowej fazie decydujących bitew. Normalnie to nawet silna regeneracja wiele nie daje. Regeneracja z wskrzeszeniem z tego co pamiętam była w Konungu (jak szkielet umierał to mógł powstać na nowo) i w H6, więc noproblem.
A wiatry ograniczyłabym tylko do morza - dobry wiatr na polu za wiele nie pomaga. Chyba, że nazwę zmienisz (np. coś z gwiazdami).

Bistro22
2012-12-20 18:25:54

Tak wiem Mosqua ale Regeneracja która wskrzesza pierwsze słyszę , co do Pomyślnych Wiatrów przywracają cześć rucha ale kto powiedział że tylko podczas poruszania się po lądzie również na Morzu

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.xiaolinsowdown550.pun.pl www.kpprz.pun.pl www.tibiagalaxy.pun.pl www.humanijapko.pun.pl www.graznaruto.pun.pl